Stresshåndtering

Stress kan vise sig på mange måder, men de typiske tegn, er en konstant følelse af ikke at kunne følge med, søvnbesvær, uro og hjertebanken samt følelsen af at være overvældet, energiforladt og opgivende.

Hvis du oplever disse symptomer og fornemmelser er du muligvis stresset.

Stress er en overbelastnings-reaktion, som er en særdeles ubehagelig tilstand at være i. Ubehandlet stress kan føre til sygdom og psykiske lidelser, så derfor er det vigtigt, at du tager hånd om din stress så snart du oplever symptomer.

Heldigvis er der noget, du kan gøre for at nedbringe stress og få et liv med bedre overblik og mere livskvalitet.

Sig farvel til stress

Drømmer du om et liv med mindre stress, er et strsscoaching-forløb er en perfekt løsning.

Her lærer du alle de værktøjer, teknikker og tankegange der skal til for at du kan håndtere din stress og fremadrettet undgå at blive alvorlig stresset.

Forløbet er på 7 samtaler og strækker sig over 9-10 uger. Mellem hver samtaler skal du arbejde med opgaver og øvelser.

Du kan herunder læse mere om de 7 samtaler. Beskrivelse af indholdet viser et typisk forløb og giver et overordnet indblik i samtalerne, men vær opmærksom på, at forløbet kan variere afhængig af din stress-historie og udfordringer. Stress er individuelt, og skal behandles som sådan.

Samtale 1

Vores første samtale handler om, at identificerere din stress-historie, og de udfordringer du oplever som stressende.

Du vil få en grundig introduktion til hvad stress er – set fra et psykologisk og biologisk standpunkt – så du opnår en forståelse af, hvad overbelastning og stress handler om, og hvad der kan gøre for at afhjælpe den.

Under den første samtale får du konkrete metoder til at komme i gang med afstressning og afslapning.

Samtale 2

Vi starter  anden samtale med en snak om dine oplevelser siden sidste møde og gennemgår opgaver og erfaringer som du har gjort dig siden sidst.

Herefter ser vi på dine muligheder for at håndtere stress og pressede situationer, og hvilke elementer i livet,der er vigtigst for dig – for stress handler ikke kun om arbejde eller fritid. Stress påvirker det hele menneske.

Samtale 3

Efter en indledende snak om, hvordan det er gået dig siden sidste samtale, sætter samtale 3 fokus på dit mindset.

Din tankegang er din vigtigste allierede i forhold til at mindske stress og opnå et liv i trivsel.

Vi ser på, hvordan du kan oparbejde et mindset, der støtter dig i at undgå overbelastning fremover.

Samtale 4

Samtale nr. 4 er midtvejs i dit stresscoaching-forløb, og derfor bruger vi denne session på at samle op på dine erfaringer og fremskridt, indtil nu. Der er desuden fokus på de tilbageværende udfordringer, som du oplever i forbindelse med stress.

Et vigtigt trin i processen er nu at forstå tid som en egenskab, og hvordan du drager nytte af tiden og få et sundt forhold til tidsforbrug og opgaveplanlægning.

Samtale 5

Samtalen har fokus på at skabe en hverdag, hvor du kan leve et liv i trivsel – både på jobbet som privat. Uden stress og uden symptomer på overbelastning.

For at slippe af med ubalance og overbelastning, må du “designe” en arbejdsdag i balance, og en hverdag, hvor du har mulighed for at leve uden alvorlige stress-symptomer.

Samtale 6

Under 6. session, arbejders videre med de elementer, der skal danne basis for din nye fremtid uden stress og jag.

Vi følger op på erfaringer her i slutningen af forløbet, og hvordan du opretholder en god vane.

Der er fokus på at få indarbejdet de nye værktøjer, som coaching-forløbet har givet, så du ikke fremover oplever alvorlig stress og overbelastning.

Samtale 7

Sidste samtale i forløbet er en opsamling på processen.

Vi taler om din udvikling og forankringen af de nye gode stress-frie vaner i arbejdslivet og privatlivet.

Er du klar til et liv uden stress?

Vil du sige farvel til overbelasning og hektiske hverdage?

Sådan foregår det

Et stresscoaching-forløb er en sund investering i din trivsel og din sundhed. Stress er ikke en sygdom, men forbliver stressen ubehandlet, vil det kunne føre til sygdom og psykiske lidelser som depression og angst.

Et stresscoaching-forløb består af 7 samtaler som forløber over 9-10 uger.

Forløbet kan ske via telefon eller online konferencesystem.
Det kan også finde sted ved personligt fremmøde i min praksis i Odense.

Prisen er 8.400 kr. inkl. materialer (bog, print, noteshæfte, opgaver)
(prisen er inkl. moms). Beløbet kan betales i 2 rater.

Du bestiller dit forløb ved at klikke på boksen nedenfor. Indtaste dine kontaktinformationer, vælge betalingsform (engangsbetaling eller ratebetaling) og trykke på “Tilmeld”.
Du kommer nu til betalingssiden, hvor du indtaster din betalingsinformation, klik derefter på “Gennemfør betaling”.

Når din tilmelding er registreret, kontakter jeg dig for at aftale tid til første samtale.

Før stresscoachingen sov jeg dårligt om natten, og var derfor meget træt og havde ingen energi.
Nu sover jeg godt om natten, og har fået meget mere energi. Jeg er begyndt at lave de ting, som jeg godt kan lide, og er blevet bevidst om mine tanker, og hvordan jeg bedre kan styre dem.

Det er hårdt arbejde at blive stress-fri, for det handler om at ændre nogle vaner, og måder at tænke på, som man måske har slæbt rundt på i mange år. Men hold da op, hvor er det sliddet værd!

Før stresscoachingforløbet hos Rikke, var jeg var sygemeldt af lægen med stress. Jeg havde mange fysiske symptomer.
Nu er jeg fri for symptomer og meget klogere. Jeg bruger tid på fysisk aktivitet og andre ting, der gør mig gladere og sundere på krop og sjæl.

Efter mange år med uro og stress, føler jeg, at jeg er på vej tilbage til, hvem jeg egentlig er, og hvad jeg brænder for.

Har du spørgsmål vedr. stresscoaching, så kontakt mig gerne for en uforpligtende samtale

rikke@donebydunne.dk

28 53 33 65